top of page

Vliv horka na airsoftové repliky

Jedna taková technická vsuvka. Například dnešní horké počasí není jenom zátěž pro uživatele jako takového, ale jedna velká životní zkouška i pro vaše zbraně. Všichni víte, že AEG kvéry potřebují pro správnou práci nějakou teplotu, venkovní. Všichni víme, že v zimě je to totální hazard, zahřívání vzuchárny počínaje až po zmrzlý hop a totální problém zinkových mechaboxů, který rádi praskají v zimě. A stejně tak tomu je i na té druhé straně mince. Venku na sluníčku máme přes 40°C, to je poměrně o dost stupňů, než je taková ta správná teplota pro chod elektroniky, motorů a stejně jako u počítáčů, kde teplota okolí o 10°C navíc, znamená v počítači klidně i rozdíl více jak 25°C, tak v kvéru je to hodně podobně. Baterie se více zahřívají, motor se začne péct, jednotky přes které proudí desítky Ampér mají taky jinou teplotu než by bylo doporučeno výrobcem. Nechci nikoho strašit nebo tak, ale je potřeba si uvědomit, že extrémní počasí není jenom pro nás, ale i pro ty kvéry. Nebylo by to léto, aby někoho nevyhořela procesorovka nebo nechcípl motor, protože teplo navíc = odpor elektronické soustavy.

Děkujeme všem za přízeň a budeme snažit v tomhle počasí neumřít.

Vliv zimního počasí na airsoftové repliky

Stejně jako jsme psali v létě příspěvek o vlivu počasí letního na naše bouchačky, tak musím napsat i něco ve smyslu, zimních časů aneb, jak dostávají naše bouchačky zabrat, aniž bychom si to uvědomili.

V první řadě a asi největším rizikem v zimních podmínkách je obecně vlastnost fyziky, při používání mechanických součástek při teplotě nižší, než třeba 15°C. I když nám obecně se zdá, že vše je okay, máme sice i dvě vrstvy na sobě více, tak zbraně žádnou ochrannou vrstvu prakticky nemají. Nemůžeme brát v potaz například mazivo nebo lakovanou elektroniku. Protože mazivo není všude, natož né všude je zahřáté na provozní teplotu, tak i lakovaná elektronika je otevřená, například na motoru a nebo konektoru u baterky.

Abych začal tou nejjednodušší věcí, tak asi každý ví, jak rády praskají mechaboxy, a to mluvíme obecně o tom, když je léto a přesto se nám to může stát, natož v zimě, kde všechen kov je křehčí. Ty rány co nám dělá píst s hlavou pístu a tluče do přední části mechaboxu, která je zmrzlá, ano zkuste si sáhnout na kov, který je vystaven venkovním podmínkám klidně při příjemných pro nás, 14°C nad nulou, ten kov když si na něj sáhnete, tak do sebe saje okolní "zimu" a prakticky pohmanu můžeš cítit, že ten kov je nějak studenější než jiný okolní předměty. Takže upgrade kvéry, který mají V2 mechaboxy (ne CNC), tak se postupně mohou přetěžovat a udělat mikroprasklinky v kritických částech mechaboxu. Tudíž se obecně doporučuje na zimu přejít na mnohem slabší pružinu. Pro jistotu. Tak tohle byl mechabox.

Pak tu máme vzduchárnu, která je namazaná, je tam samé těsnění a v létě, vše funguje docela okay, jenže v zimě, kord střelba na semi způsobuje to, že vzduchárna není utěsněná, kroužek se jen tak neroztáhne, mazivo je zatuhlé a mechabox dostává další větší bomby. Zbraň nehopuje a má slabý výkon. Ve full auto se postupně vše zahřívá a třeba taková 10. rána už je docela dost znát, že letí příjemně, ale i tak výkon není nikterak ideální.

Hop up je studený, je namrznutý, tvrdší gumičky nestíhají ani hopovat, jsou jako kámen a celkově těsnění tryska guma stojí zaprd.

Kola je stejný případě, teď to naštěstí tolik nevadí, ale i tak zuby křehnou a vazelína taky není moc dobře účinná, nicméně zde je asi nejmenší problém celkového problému.

Baterie - asi každý ví jak funguje baterie v zimě. Vnější vliv zimy dělá jeden velký odpor, místo klasických 1200 ran na jednu baterku to máte tak za dva tlačáky a konec. Vnitřní i vnější odpor na baterii je docela velmi velký.

Elektornika - ta je sice lakovaná, máte jí například v bužírkách, nicméně furt se k ní může dostat vnější vliv. Od konektoru baterie, přes faston u motoru a nebo i tak, že se celá elektronika s kvérem orosí, viz fotka. Protože typický případ je ten, že doma máte kvér v teple, pak ho lupnete do auta, to není vyhřátý v kufru, tam se ochladí, později jdete z auta ven, tam se zakecáte, nebo hrajete dokonce venku, pak v aréně jdete dovnitř, tam je to zase vyhřátý, připravujete si kvér, ale v tom kvéru se vám stane to, co je na fotce. Pak připojíte baterku a nazdar bazar. Neříkáme, že se to pokaždý stane, ale ty bouchačky, elektronika, baterie, vše má svoje limity a rozhodně nemůžeme čekat, vše vše pojede v pohodě jako, když je 20°C. Chceme jenom upozornit na jisté možnosti, které by každý člověk s občankou měl vědět, tušit a chápat riziko. Rozhodně i my osobně, nemůžeme pak přihlížet nad tím, že někdo má upgrade kvér, se kterým v pohod hraje, ale jde s ním v zimě hrát a řekne, že něco vyhořelo, nebo to nehopuje, blbě to chodí, žere to baterky. Takhle to bohužel nejde. Na zimu bych doporučil koupit něco bez elektroniky, něco levného, plastového a hrát s tím, když už se opravdu musí hrát. A nebo si vemte kvér, ale běžte se projít, nezapojujte baterii, pokecejte s přáteli u táboráku a užívejte si toho, že zrovna máte volno, jste zdraví a že vůbec máte tu možnost někam vyrazit, protože né každý tohle má. Lovu zdar.

bottom of page